Preskoči na glavni sadržaj

Kada i kako se početi pripremati za državnu maturu? (izborni predmeti)

Lipanj ove godine za mene je bio mjesec polaganja ispita državne mature. Znam da je možda rano, tek je rujan, ali što prije napišem i objavim ovaj post postoji veća mogućnost da će ga više ljudi vidjeti i da će možda nekome pomoći.

Pa krenimo ovako. Izborni predmeti koje sam izabrala za polaganje bili su politika i gospodarstvo i psihologija. Gospodarstvo i psihologiju kao predmete imala sam u 2. razredu srednje škole. Znači znanje mi baš i nije bilo najsvježije. Budući da sam se krenula pripremati tek kada je škola završila baš se i nisam nadala dobrim ocjenama.

Bila sam odlična učenica, učila sam kada je trebalo za testove i odgovaranja nadajući se da će mi to možda pomoći kada dođu ispiti državne mature. I možda mi i nije toliko pomoglo kod izbornih predmeta, ali kod obveznih sigurno je. Iako moram priznati da dok sam čitala udžbenik iz psihologije dosta toga sam se prisjetila i bilo mi je lakše budući da sam već bila upoznata s pojmovima. Kao što sam već napisala, krenula sam se pripremati tek kada je škola završila. Prvo sam u dva dana pročitala udžbenik iz politike i gospodarstva i zatim odmah išla riješiti ispit koji sam isprintala. (Par dana prije završetka škole isprintala sam sve moguće ispite. S rješavanjem sam krenula od starijih prema novijim.) Moj savjet je da ako ćete već krenuti s pripremom ovako kasno kao ja, onda si organizirajte vrijeme. Napravila sam kalendar, označila kada imam ispite, vidjela koliko sam ispita isprintala i prosječno sam svaka dva dana rješavala ispite. Za ispit iz psihologije također sam se pripremala tako što sam pročitala udžbenik. Kroz par dana pročitala sam cijeli udžbenik i onda riješila ispit. Udžbenik iz politike i gospodarstva pročitala sam dva puta, a udžbenik iz psihologije tri puta (ako se dobro sjećam). 

Kada rješavate ispite možete uočiti da se neka pitanja ponavljaju pa na to obratite pažnju. Označite u udžbeniku važne pojmove ili odlomke. Probajte na ispitu ne ostaviti ništa prazno, ako se ne možete sjetiti točnog odgovora, ali znate djelomičan odgovor, napišite ga, to vam možda donese bod u zadacima produženog odgovora iz psihologije.

Ako vas zanima uspjela sam se pripremiti u tako kratkom roku, i iz PiG-a i psihologije dobila sam četvorku. :D

I na kraju da sažmem:
1. Isprintajte ispite ili ih jednostavno skinite sa stranice NCVVO-a pa na neki papir pišite odgovore.
2. Organizirajte si vrijeme.
3. Pročitajte udžbenike iz predmeta koje ste odabrali za polaganje.
4. Krenite rješavati ispite od starijih prema novijim, a onaj od jesenskog roka prošle godine ostavite za kraj (ja sam ih riješila dan ili dva prije samog ispita).
4. Obratite pažnju na pitanja i pojmove koja se pojavljuju u većini ispita.
5. Kada riješite ispite, označite pitanja na koja ste krivo odgovorili ili niste znali odgovor i proučite ih.

Post za pripremu obveznih predmeta stiže uskoro.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Schwarzkopf Country colors - 49 cognac/hazelnut

Tata me šminka!